fbq('track', 'ViewContent');
Marketing en NLP

Marketing en NLP

Stel je eens voor dat je straks een verkoopgesprek moet gaan voeren met iemand die je niet kent. Je hebt elkaar al een keer gesproken maar er is niet zo’n goede klik. Dan zou het fijn zijn als je je product of dienst toch makkelijk kan verkopen.
Of stel je eens voor dat je veel tijd steekt in marketing maar dit niet terug ziet in de omzet?
Als coach verkoop je meestal een dienst of een training, ben je vaak vele uren kwijt aan marketing en sales en waar de meeste coaches nu tegenaan lopen is dat daadwerkelijk verkopen niet makkelijk is.
Wil jij leren hoe dit wel kunt verkopen, zodat het makkelijker wordt om klanten aan te trekken en ze eerder vertrouwd te laten raken met jouw diensten? Minder uren kwijt te zijn aan marketing en sales?

Dat kan door marketing te combineren met NLP.
NLP kun je heel goed toepassen in combinatie met marketing. De kracht van NLP is dat je mensen op een makkelijke manier kan beïnvloeden. Marketing zorgt ervoor dat je je kunt positioneren als expert. Maar marketing is iets anders dan verkopen en daar kan je NLP weer bij gebruiken.
NLP kun je heel goed toepassen in combinatie met marketing. De kracht van NLP is dat je mensen op een makkelijke manier kan beïnvloeden. Marketing zorgt ervoor dat je je kunt positioneren als expert. Maar marketing is iets anders dan verkopen en daar kan je NLP weer bij gebruiken.

Maar wat is NLP eigenlijk?
NLP is een andere manier van kijken en communiceren. Je kunt er gedrag mee in kaart brengen. Je leert jezelf kennen en NLP laat je out of the box denken. Ik moet dan altijd denken aan een verhaaltje van een kikker onder in een lege waterput. Die kijkt zijn hele leven al omhoog en ziet de hemel vanuit de punt als een rondje. Op een dag besluit hij omhoog te klimmen en ziet dan ineens een hele wereld om hem heen die veel verder uitstrekt dan hij eerst dacht. En hij besluit die wereld te verkennen. Dat is wat NLP voor mij betekend. Er is een hele wereld voor mij open gegaan.

Het is al bekend dat je door communicatie mensen kunt beïnvloeden. Dit gebeurd natuurlijk dagelijks op TV, denk maar aan de reclamespotjes. Door taal aan te passen en de woorden anders en gerichter te gaan gebruiken (zoals Miltontaal bij de NLP) kun je makkelijker een vertrouwen opbouwen met je klant. Dit zorgt er weer voor dat met behulp van het juiste taalgebruik je mensen met taal kan meenemen. Je kunt ze stap voor stap meenemen in jouw verhaal. Doordat je jouw verhaal verteld in zijn of haar taalgebruik zal deze klant zich veel eerder vertrouwd voelen en dus ook veel eerder overgaan op kopen.
Naast het feit dat je minder snel oordeelt over anderen, maakt het ook je wereld groter (denk maar aan die kikker).

Maar wat kun je nog meer met NLP?
Ik zal een aantal punten opnoemen maar als NLP ’er heb je een hele toolbox tot je beschikking.
• Meer geloof in jezelf en je kunnen
• De mogelijkheid anderen te inspireren en te motiveren
• Goed contact opbouwen met anderen
• Betere communicatie met anderen en jezelf
• Omzetten van beperkende overtuigingen naar versterkende overtuigingen
• Overtuigender kunnen overkomen
• Beter managen van emoties en persoonlijke rust
• Verbeterde leervaardigheden

Maar hoe doe je dat in een online markt?
Je kunt bijvoorbeeld een video maken. Daar kan je tekst in verwerken. Door daar de woorden bij te gebruiken die aansluiten bij de verschillende representatiesystemen (zoals visueel, auditief, kinesthetisch en auditief digitaal) die er zijn.

Woorden die je kunt gebruiken :
voor de visuele zintuigen: zien, duidelijk, zicht, mooi, uitblinken, opkijken
voor de auditieve (gehoor) zintuigen: horen, luisteren, afvagen, beweren, sprakeloos
voor de kinesthetische (gevoel) zintuigen: doen, gevoel, warm, spanning
voor de auditief digitale (de interne dialoog) zintuigen: verstandig, begrijpen, snappen, duidelijk

Genoeg tools om in te zetten bij marketing en sales. Dat is ook de reden dat ik gekozen heb om NLP te introduceren bij coaches door middel van workshops en een masterclass. Omdat ik zelf ervaar hoe krachtig dit werkt. Alleen al het onderhandelingsmodel zorgt ervoor dat mensen heel snel vertrouwd raken met mij, ik eigenlijk geen moeite hoef te doen om mensen te overtuigen en ik binnen 10 minuten het oorspronkelijke bedrag dat was afgesproken werd verdubbeld of de tijd werd verlengt. ik heb daar niet heel veel moeite voor gedaan. Wat ik nu merk is dat bedrijven mij benaderen en niet andersom. Dat is wel heel fijn.

Door je taal effectiever in te zetten en verschillende woorden te gebruiken is het belangrijk dat je naast je mensen dingen wil laten zien, je horen en voelen niet moet vergeten.

Ik ben benieuwd naar jou ideeën en hoe je dit zou kunnen toepassen in jouw business. Zet het in de reacties hieronder.
Groetjes

angelique

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: