fbq('track', 'ViewContent');
5 marketing tips om snel mee te beginnen

5 marketing tips om snel mee te beginnen

Je weet het zeker: je hebt het helemaal uitgedacht en denkt “met mijn product/dienst kan ik de mensen zo goed helpen”. De plannen zijn uitgewerkt, alleen hoe ga je nu de klanten bereiken?

 

Met deze 5 marketing tips kun je mee beginnen:

1. Weet wat jouw klant wil horen

Dit is voor iedere doelgroep weer anders. Voor een winkel is dit weer heel anders dan voor een coach of een trainer. Het belangrijkste is dat je de taal van de doelgroep spreekt. Als jij weet waar jouw klant tegen aan loopt en hen vertelt wat ze willen horen, is de kans groter dat je dit aan ze gaat verkopen. Heb je al klanten, bedenk dan met welk verhaal (probleem) ze bij je komen.

2. Jouw marketingmix

Heb je onderzocht waar jouw doelgroep zich bevindt? Want als je denkt dat ze op Facebook zitten en je gaat het grootste gedeelte van de marketing daarop focussen maar jouw doelgroep blijkt toch ergens anders te zitten, dan is dat een hoop werk voor niets.

Dus ga kijken waar zit mijn doelgroep voornamelijk? Is dat Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, enz. Misschien zitten ze op meerdere kanalen. Je wilt ze uiteindelijk naar je website trekken. Dus maak daar een plan voor. Via Hootsuit bijvoorbeeld kun je berichten inplannen op verschillende kanalen. Zo kun je voor een hele week of zelfs een hele maand van te voren alles inplannen. Dat kost wel even tijd maar dan heb je de komende periode weer tijd voor andere dingen.
Onderstaand plaatje laat zien hoe dit ongeveer werkt.

5 stappen marketing

3. Een goede website

Alles valt of staat met een goede website. Is jouw website duidelijk? Welke pagina’s staan er op mijn website en kunnen de mensen makkelijk vinden wat ze zoeken? Maar wat moet er dan precies op een website staan? Allereerst een pagina met je product of dienst die je verkoopt, een pagina waar de blogs op komen te staan, een pagina voor contact, een over mij pagina en vraag referenties van klanten want die kun je ook weer op de website zetten. en natuurlijk wil je mensen naar je nieuwsbrief krijgen. Dus die link staat er ook op. Dat laatste zou natuurlijk ook met een opt-in kunnen.

4. Uurtje factuurtje

Veel coaches hebben klanten via een uurtje factuurtje en dat is prima. Bedenk echter wel dat als je dit alleen doet, je erg veel klanten moet aantrekken om een beetje inkomen te genereren.

Ga eens bedenken, wat kan ik nog meer aanbieden? Als je bijvoorbeeld naar een kaasboer kijkt, zie je dat ze verschillende soorten kaas aanbieden, maar daarnaast vaak ook andere producten verkopen zoals noten, cadeauverpakkingen, cadeaubonnen, enz. En dat zou jij als ondernemer ook kunnen doen. Ga eens kijken of je dingen kan combineren. Maak pakketten. Een combinatie maken van verschillende soorten diensten of misschien vindt je het wel leuk om workshops te gaan geven. Het is de moeite waard om eens te kijken welke mogelijkheden jij hebt en of dit bij je past.

5. Je nieuwsbrief

Om klanten makkelijker te bereiken en te laten zien wat jij te bieden hebt kun je een nieuwsbrief versturen. In deze nieuwsbrief staan ook je blogs die je op je website zet en de diensten die je aanbiedt. Je kunt speciale acties versturen via een nieuwsbrief om zo iets extra’s te doen voor degene die al geabonneerd zijn op je nieuwsbrief. Het is dus van belang om jouw maillijst te vergroten. Want zoals je hoort zeggen: “the money is in the list”.

Ga ermee aan de gang en kijk wat het je oplevert. Wil je hier meer van weten? Vrijdag 20 mei geef ik een workshop over de basis marketing met een aantal krachtige NLP tools om jouw bedrijf een boost te geven. Om zo meer klanten aan te trekken. Bovenstaande tips leg ik dan, samen met marketingexpert Miranda van den Akker, nog veel meer uit en gaan we mee aan de slag.

Er zijn nog een aantal plekken beschikbaar. Nu speciaal voor jou als lezer van deze blog hebben we iets heel speciaals in petto als je je opgeeft. Dus pak die kans en geef je nu op.

OPGEVEN WORKSHOP

 

 

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: