fbq('track', 'ViewContent');
Doelen stellen voor 2017, doe jij dat ook?

Doelen stellen voor 2017, doe jij dat ook?

We zitten alweer in de laatste maand van dit jaar. Wat gaat de tijd snel. Vorig jaar heb ik al een blog geschreven over doelen stellen en ik dacht ik doe het nu weer. Want het is zo belangrijk om te weten welke koers je gaat varen volgend jaar. Dat je weet waar je naar […]

read more »
6 tips voor succesvol ondernemen

6 tips voor succesvol ondernemen

Succesvol ondernemen wie wil dit nu niet? Maar wat is succesvol ondernemen? Van Dale geeft de definitie “met veel succes”. Maar wat is dan succes?   Daar geeft van Dale natuurlijk ook een mooie definitie voor nl. ”Goede afloop, uitkomst of uitslag.” Maar wat is succesvol voor jou? Dat zal voor iedereen verschillend zijn want […]

read more »
Wat is jouw identiteit als coach?

Wat is jouw identiteit als coach?

Als je mensen vraagt wie ben je eigenlijk als coach? Wat wil jij uitstralen als coach? Veel coaches kunnen hier geen antwoord op geven. Ze weten wel wie ze zijn als persoon, maar wie zijn ze als coach? Dus vandaar mijn vraag. Wat is jouw identiteit als coach? Regelmatig vraag ik dit bij coaching gesprekken […]

read more »
Aan welke kant sta jij?

Aan welke kant sta jij?

Aan welke kant sta jij? Aan de oorzaak kant of de gevolgen kant? Als coach en trainer krijg je regelmatig te maken met mensen die zich een slachtoffer voelen. Het is hen “overkomen”, “ik kan er niets aan doen, ik heb ben zoals ik ben”. Of “ik heb geen tijd voor leuke dingen omdat ik […]

read more »
DISC leert jezelf en de ander begrijpen

DISC leert jezelf en de ander begrijpen

Ik ben altijd al nieuwsgierig geweest waarom mensen doen zoals ze doen. En waarom de één altijd doorgaat en de ander opgeeft. Dat intrigeert mij. de NLP heeft mij al veel informatie gegeven maar DISC geeft dit op een andere manier. DISC is snel en makkelijk en daar hou ik van. Maar wat is DISC? […]

read more »
5 marketing tips om snel mee te beginnen

5 marketing tips om snel mee te beginnen

Je weet het zeker: je hebt het helemaal uitgedacht en denkt “met mijn product/dienst kan ik de mensen zo goed helpen”. De plannen zijn uitgewerkt, alleen hoe ga je nu de klanten bereiken?   Met deze 5 marketing tips kun je mee beginnen: 1. Weet wat jouw klant wil horen Dit is voor iedere doelgroep weer […]

read more »
Neem jij de volgende stap?

Neem jij de volgende stap?

Ik kom regelmatig ondernemers tegen die een heleboel plannen hebben maar uiteindelijk toch niet die stap ondernemen. Vaak hoor ik dan dat ze van vroeger gehoord hebben dat je niet je hoofd boven het maaiveld uit moet steken anders wordt deze eraf gehakt. Of deze: er zijn al zoveel coaches of trainers, ik weet niet […]

read more »
Betere communicatie

Betere communicatie

In de vorige blog heb ik al uitgelegd wat de vooronderstellingen zijn en er 2 uitgelegd. Deze blog hebben we de volgende 2 vooronderstellingen. De betekenis van de communicatie is de reactie die je krijgt. Communicatie is pas echt effectief als een ander je gehoord heeft. Wanneer de ander je niet begrijpt ben je nog […]

read more »
De vooronderstellingen

De vooronderstellingen

In de vorige blog had ik al aangegeven dat naast rapport ook de vooronderstellingen de meeste indruk op mij hadden gemaakt. Deze vooronderstellingen hebben heel veel voor mij veranderd en dat wil ik graag met jullie delen. Maar wat zijn dan vooronderstellingen? Vooronderstellingen zijn aannames/overtuigingen waarvan gebleken is dat ze nuttig, zinvol en effectief zijn. Zowel […]

read more »
Rapport, sneller persoonlijk en zakelijk succes

Rapport, sneller persoonlijk en zakelijk succes

Rapport, sneller persoonlijk en zakelijk succes Vorige week was ik uit eten. Daar keek ik om mij heen en het was mooi om te zien hoe andere mensen precies op dezelfde manier zitten, tegelijkertijd een hap nemen. Compleet gespiegeld, zonder dat ze zich daar bewust van waren! Je ziet het wel vaker. Een groep hardlopers […]

read more »